Telefon hívásadat feldolgozó és elemző rendszer
×

Taxawin

Telefon hívásadat feldolgozó és elemző rendszer


Gyors és hatékony vállalati telefondíj elszámoló rendszer


Gyorsaságát a modern operációs rendszerek erőforrásait kihasználó adatbázis kezelőjének köszönheti. A grafikus gyorsbillentyűk segítségével a legfontosabb funkciók egy kattintással lehívhatók. Ezzel, és a jól felépített menürendszerrel a program kezelése gyorsabb, hatékonyabb.

Hívások részletezése, összegzése különféle szempontok alapján


Fővonalak, mellékek, költséghelyek, költséghely struktúrák, személyi kódok alapján készíthetők részletezett illetve összesített hívás listák, melyek elmenthetők későbbi elemzéshez, nyomtathatók a felhasználó által előre beállított stílusban, exportálhatók más táblázat illetve adatbázis kezelő számára további feldolgozás céljából.


Helyszínfüggő adatok


Telefonalközponti mellékek, fővonalak, személyi kódok és paramétereik nyilvántartása táblázatos formában. A keresési, szűrési lehetőségek megkönnyítik a több száz vagy ezer adat karbantartását. Az adatok exportálhatók, valamint lehetőség van előre elkészített állományból feltölteni őket.

Többféle adatgyűjtési lehetőség


A telefonközpont által küldött adatok gyűjtése történhet folyamatos (online) üzemben, helyi hálózaton keresztül vagy adatgyűjtő pufferrel. Az adatok a pufferből akár közvetlenül soros vonalon, akár modem segítségével távolról vagy a helyi ethernet hálózaton (intraneten) keresztül is lekérdezhetők.

Egyszerű, gyors telepítés


A rendszert letöltés után lehet telepíteni és az alapbeállítások után (Telepítési hely kiválasztása térképről egy kattintással és a telefon alközpont típusának kiválasztása listából) azonnal működőképes. Automatikusan rögzíti az új mellékszámokat, személyi kódokat.


A hívásadatok díjának kiszámítása


Többfunkciós díjszámítási lehetőség a fővonalak üzemmódjától függően. Tarifaimpulzus vagy indítójel figyelembevétele esetén a hívás díját az impulzusok számából vagy a hívás időtartama alapján számítja ki a rendszer. Ennek hiányában pedig, a fővonalakra jellemző becsült kapcsolási időt figyelembe véve, a hívás időtartamából, egy kódtáblázat alapján számítja ki a rendszer a hívás díját.

Statisztikák, diagramok különféle szempontok szerint


A telefonközpont fővonalainak illetve mellékeinek forgalma grafikusan is megjeleníthető különböző szempontok alapján. Így figyelemmel kísérhető és szükség esetén módosítható a telefonalközpont optimális beállítása.


Az üzemeltetéshez szükséges feltételek


A TaxaWin hívásadat feldolgozó rendszer olyan számítógépen futtatható, amelyen az alábbi operációs rendszerek valamelyike üzemel: Windows 2000, XP, 2003, Vista, 2008, Windows7. Követelmény még legalább Pentium-III -as processzor - 256 MB RAM.

A telepítési hely igénye minimum 1 GB.

Számítógépnek tartalmaznia kell egy szabad soros portot(RS 232 szabvány) vagy LAN hálózati adaptert az adatgyűjtéshez.

A rendszer felépítése


A rendszer három fő összetevőre bontható:

• Adatgyűjtő szolgáltatás modul
• SQL adatbázis kiszolgáló
• Kliens lekérdező modul

A fenti modulok fizikailag külön gépekre is telepíthetők igény szerint, elosztva a terhelést és biztosítva a folyamatos hozzáférést.

Kiegészítő modulok


Taxawin netServer
Taxawin-Callback modul

VoIP központok kezelése és speciális adatgyűjtési módok


Alcatel
• RealTime LAN protokoll támogatása az adatgyűjtő szolgáltatásban.

AVAYA
Reliable Session Protokol támogatása az adatgyűjtő szolgáltatásban.

Ericsson
• Ericsson MX-ONE CDR lekérdezés a központ FTP szerveréről.

Siemens
• HiPath 8000 (OpenScape) CDR-ek importálása a központ FTP szerveréről.
• Beépített TrivialFTP szerver HiPath 4000 sorozathoz

Asterisk alapú VoIP központok kezelése
• Essence IP PBX 1825 típusú alközpont, FTP szerveren tárolt CDR adatainak importálása
• CDR importálás Asterisk sémájú MySQL táblából
• CDR importálás Asterisk sémájú PostgreSQL táblából

Cisco UnifiedCallManager
• FTP szerver modul, mely az alközpont által küldött CDR fájlok adatait közvetlenül az adatbázisba menti.

Szolgáltatások


• Adatgyűjtés ( Online, Adatgyűjtő kártyával, FTP, TFTP, SQL)
• Gyűjtött adatok letöltése hálózaton vagy modemmel
• Grafikus felhasználói felület
• Egyszerű árazás
• Gyors adatlekérdezés, listakészítés
• Kapcsolatok külső programokkal ( Word, Excel, AdobePDF, OpenOffice )
• Többfajta kimeneti formátum ( nyomtatás, szöveges, adatbázis )
• Felhasználó által definiálható kimeneti stílusok, nyomtatványok
• Beépített nyomtatványszerkesztő
• Betűtípus, méret
• Adatmezők sorrendje, szélessége
• Adatmezők ki-be kapcsolása
• Több cég / Több központ:
• Több önálló központ kezelése
• Több - hálózatba kötött - központ kezelése egy rendszerként
• Az egyes központokon különböző adatgyűjtési módszerek alkalmazhatók
• Több központ akár cégenként is
• Alap lekérdezések bármilyen időintervallumban
• Részletes, összesített listák, statisztikai lekérdezések
• Mellékekre
• Fővonalakra
• Fővonal struktúrára
• Költséghelyekre
• Költséghely struktúrára
• Személyi kódra
• Téma kódra
• Szűrt listák
• Éves költségkeret számítási táblázat
• Több alközpont esetén globális keresések
• Diagramok
• Mellékek, költséghelyek, személyi kódok forgalmáról
• Fővonalak terheltségéről
• Mellékek terheltségéről
• Jelszóval védhető belépés
• 10 – a rendszergazda által beállított - felhasználói szint
• Korlátlan felhasználó
• Naplózott tevékenységek
• Ütemezett feladatok végrehajtása
• Bizonyos típusú listák legyártása egy megadott időpontra
• Új adatok automatikus feldolgozása
• Különböző távözlési szolgáltatói tarifák kezelése (GSM gateway)
• Szolgáltatói hívás és számlarészletezők importálása, kimutatások, lekérdezések készítése ezek alapján
• Vállalati mobil eszköz és személyi állomány nyilvántartás
• Előfizetési díjak szétosztásának lehetősége
• Hotel szolgáltatás (szobák telefonköltségének kimutatása)
• Árazott adatok továbbküldése hotel Front-Office rendszerek felé
• Alközpontok rekordleíróinak dinamikus bővítési lehetősége.